Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2019 20:45 - Авторското право
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2656 Коментари: 13 Гласове:
30

Последна промяна: 15.11.2019 08:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                                    


                                                                                                                        НА МИЛЕНА


Авторското право е СВЕЩЕНО!

Самото име подсказва ,че авторът е сам! Няма други, освен , ако той самият не реши да  ги включи, като съавтори.  Което ще рече, че са след него в авторската редица.
Сега , ако вземем за пример автомобилостроенето, първите  автори са Ото, Майбах, Форд ......Но на база постигнатото от тях, следващите надстрояват.  Но знаят, че първите са те!

Така е в науката На даден етап, всеки учен ползва постигнатото преди него, като добавя нещо от себе си. Трябва да има нещо ново, за да е изобретение! Но е длъжен ,да цитира, това ,което другите преди него са постигнали в същата област! Преди е имало оправдания -  недостатъчни комуникации и оттам информираност!  Затова ,често се твърди ,че дадено откритие е на двама души, направили го независимо един от друг!
Сега, с наличието на интернет, колкото и да е несъвършен, трудно може да се намери оправзание, че дадено нещо не е било известно на някой автор Че го е открил независимо от някой друг, преди него!? Пак може да е откривател Но при условие, че цитира предшестващия и посочи нещо ново, което му е убягнало!? 

В тази връзка имам интересни случаи.  Мога да ги свържа и с бог,  но нека по- елементарно да подходя......

Беше ми възложена задача за фармацевтиката Бяха решили ,че само аз мога да се справя?  Намерих някакво решение ,но не бях доволен.  Продуктът ,който ползвах, беше от групата на захарите и при преработката, залата миришеше сладникаво на карамелизирана захар!  
Предстоеше експеримент.  Нямах мира.  Щях да отбия номера за в момента, но това не беше решение за мен!  Имах параметрите на продукта, размер, цвят, количество, но не можех да го открия Спрягах какво ли не, но все на нещо не съответстваше В последния ден , преди експеримента, пътувам към службата.  И изведнъж нещо ме насочи към една банка, която стоеше от няколко дни на бюрото ми С материал, ликвидиращ киселинността на пластмасите при преработката им.  Даден ми от американска фирма ,за експеримент.  Ами той имаше всички необходими показатели, които търсех, без да е указано ,че подобрява прозрачност.

За броени часове направих необходимата проба Целта беше да се замени западногермански материал, за който се плащаше с дефицитна валута.  Всичко мина успешно, заменихме западно германския материал- малко преди промяната!
След време дойдоха американците- беше вече  след промяната От търговска дирекция обикновено не ме търсеха в такива случаи.  Преди промяната- ясно защо,  след промяната- също!  Но този път бяха настоятелни . Честно казано и аз не обичах тези срещи  Считах ги за загуба на време. Но, едва ли не насила, знаейки характера ми, ме принудиха
Слушах и потвърждавах мнението си за затубеното време Но водещият от наша страна, попита, какви резултати има американската фирма с този материал, относно прозрачността на пластмасите?  Защото, посочи ме, аз имам резултати там.
Американците изумяха.Седящият стана, гледаше ме дълго невярващ  и каза ,че нямат никакви резултати И добави на име, че съм изобретател, все още невярващ! Някаккъв Българин, на младежка възраст,  ,да намери приложение , ново,  на материала им?
Ако някой не знае, инженер означава изобретател!

Разбира се, попитаха за резултатите за киселинността, за което ни беше даден продуктът! Потвърдих, че са такива, каквато е анотацията му. Това ги задоволи
Но скрих ,че намерих наш продукт, който се използва при варосването, много по- евтин и ,че няма да го използваме в тази насока
Но така или иначе, във фармацията щеше да се ползва и се ползваше вече!

На следващата година получихме спецификацията- гоздишната на продукта им. Там със звездичка беше отбелязано, заради краткото време, че има сведения ,че той подобрява прозрачността на пластмасите! Което липсваше в предходната

Защо описвам всичко това?
Продуктът е известен, не е измислен от мен!  Знам какво търся, той попада в графата на търсеното! И оправдава очакванията.  Нищо особено не съм открил, просто съм се сетил за нещо, преди друг да се усети!  Но американецът отговорно твърди, че съм откривател! Производителят! Е, може ли някой да ме обвини ,че нещо съм откраднал?
На база известни неща, съм се досетил, че нещо може да е полезно и това се е потвърдило!
Не е откривателство от рода  например, ме между ПСВ и ВСВ има и друга , неизвестна война?...

В описанията после, дадох всичко известно в тази област.  Откъде се е тръгнало,какво е постигнато и накрая, защо съм се спрял върху този продукт Какви параметри има и за какво обикновено е ползван.  И как, на база на параметрите му, съм стигнал до извода ,че може да бъде ползван и за друго Посочени бяха и тези,които са определили параметрите, които съм ползвал, за да върши работа в направлението.И естествено- механизмът!

Е, мога ли да бъда обвинен за плагиатсво,след като съм разделил постигнатото  от други от постигнатото от мен?!







Гласувай:
31


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. shtaparov - Браво- много се радвам на това по...
13.11.2019 20:57
Браво- много се радвам на това постижение и те поздравявам: никога не съм се и съмнявал,че си способен да направиш нещо подобно!
цитирай
2. zax - Правото само дава право, но не за...
13.11.2019 21:08
Правото само дава право, но не задължава елементи на обществото да се съобразяват с него. С това са съгласни и правораздавателните органи, по чието усмотрение е изградена моралната стълбица на обществото.
цитирай
3. tretotrol - I samo shtoto Milena IMA instaliran paint na kompa
13.11.2019 21:14
Trqbvashe da q sgazish s kolata ?!?
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
13.11.2019 21:15
shtaparov написа:
Браво- много се радвам на това постижение и те поздравявам: никога не съм се и съмнявал,че си способен да направиш нещо подобно!


Благодаря ти искрено за добрите думи!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Закс!
13.11.2019 21:32
zax написа:
Правото само дава право, но не задължава елементи на обществото да се съобразяват с него. С това са съгласни и правораздавателните органи, по чието усмотрение е изградена моралната стълбица на обществото.


Е, злосторници / престъпност/ винаги има!
Затова е и правото/ в превод- порочна наука/ Може и вако, може и тако
Но за ползване на чужди трудове ,без цитиране има случаи на бламиране, за отнемане на научни звания! И то на хора с високо място в обществото- министри например!

Хубава вечер, Закс!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Не , защо?
13.11.2019 21:40
3. tretotrol - I samo shtoto Milena IMA instaliran paint na kompa
21:14
Trqbvashe da q sgazish s kolata ?!?

Имам богат опит относно авторското право! Защо да не го споделя, принципно?
цитирай
7. kvg55 - leonleonovpom2,
14.11.2019 15:41
Събрал си им очите на янките.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!/
14.11.2019 20:18
kvg55 написа:
Събрал си им очите на янките.


Честно казано, аз бях не по- малко изненадан от оценката им! Един от начините за успех е да поощриш! Да насърчиш! Някой , в желанието му да постигне нещо положително! Затова и се успява в такива условия!
При нас , за съжаление, не е така в повечето случаи!
Следват язвителни бележки, подигравки и и откровено присмехулство Трябва да си перде, за да продължиш.........
Доколкото мога, смятам ,че съм се предпазил от тази лоша черта! Да, давани ми са уроци, не само от тези добронамерени американци! И съм разбрал, че на доброто си длъжен да отговориш с добро
Никога не съм присвоявал чужд труд, напротив, щедро съм раздавал моя, под форма на статии, патенти!
Работещият трябва да има самочувствие!
Смачканият може да бъде само добър изпълнител, но инициативност от него, оттам и творчество, не могат да се очакват.....
За съжаление отново, у нас се цени много....смачкания Лесен е за управление! Но...не е полезен в творческо направление!

Благодарен съм на хората, които са ме подкрепяли, дори и с критика Но конструктивна Като човека ,който ме привика към края на първата ми работна година Знае, сигурен е, ,че имам възможности, но време е и да ги демонстрирам! Очаква да го направя!
Да запретвам ръкави!
Засегнах се в момента, но беше прав!

Хубава вечер, Краси!
цитирай
9. milenavarbanova9 - Скъпи приятелю, Повярвай едва сега ...
15.11.2019 08:27
Скъпи приятелю,
Повярвай,едва сега попаднах на статията ти и прочитайки я,ахнах!Много рядко се случва някой да направи такъв благороден жест!
Благодаря ти от цялото си сърце!
Благодаря и за това,че принципно защитаваш авторското право - закона,който би трябвало да е свещен за всички!
Приятелската подкрепа е нещо велико и човек го чувства най- добре в случай като този.
Благодаря и за разказа за твоето творческо откритие,което,за щастие,е намерило честен,възхитен колегиален прием и адекватна оценка.
Аз все още съм ти длъжница за онзи спомен за твоето семейство - решена съм да разкажа ответен спомен за моето,но ще го направя,когато имам повече вдъхновение!
Повярвай,понякога стават недоразумения,но между приятели те бързо се оправят и от тях не остава и следа!
Желая ти успешен ден и спокоен,наситен с хубави преживявания уикенд!

цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря ти и аз, Милена!
15.11.2019 09:06
Знам какво е да посегнат на труда ти
Беше в началото на кариерата ми Завъртя се шефът около мен, разпита ме , какво работя? Каза ,че и той работи по тематиката, да не създаваме впечатление за конкуренция и лоши отношения, ако нямам нещо против, да му предам резултатите, той ще ги обедини и аз ще съм съавтор
Нямах опит, шеф ми е все пак,без повече обяснения- предадох му ги
Но скоро ме предупредиха,че той подготвя, авторско беше тогава, с моите резултати, в което липсвам? Намерих го и си изкарах копие Поисках обяснение от него, какво става с авторското? Да, подготвял го
Ами, аз в него ли съм? Да, нали сме се разбрали!
Тогава извадих копието и му казах ,че лъже
Откъде съм имал копието?
По- важно е откъде има той моите резултати, и защо мен , авторът ме няма там? Олед като съм ги предал с такава уговорка!
Ако е за написването, взимам си ги и в същия ден ще направя авторското Ако не- става страхотен скандал
Омекна, бяха включени наистина двама от София, заради тях съм отпадналСметнал ,че стават много авторите/ истината ,те известни професори- аз никой/
Каза ,че имам честната му дума, няма да се повтори,на последно място ,но съм в колектива!
Наистина, изпълни!
Станахме и приятели Но ,кой знае какво щеше да се получи, ако не бяха ме предупредили? Бях бесен!Но ако мълчах, щях да съм мижитурка!

Между приятели и съмишленици се полчават недоразумения и бързо се заглаждат
Имам лоша черта- импулсивен съм Знам я, внимавам, но не винаги успявам

Желая ти успех в начинанието, имаш и солидни знания , и база!
Обичам Италия, срещнах прекрасен човек, директор в Цеаст- Торино Той, също като американците ,даде висока оценка на труда ми!
И се чудеше, защо не съм милионер?
Какво и как да му обясня!?

Желая ти успех, Милена!
цитирай
11. milenavarbanova9 - Извини ме, четях коментарите и не ...
15.11.2019 15:19
Извини ме,четях коментарите и не знам какво натиснах по моя,но той изчезна!Ако се е изтрил,ще го напиша отново!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
15.11.2019 16:29
milenavarbanova9 написа:
Извини ме,четях коментарите и не знам какво натиснах по моя,но той изчезна!Ако се е изтрил,ще го напиша отново!


Всичко е в ред!
Просто беше в чакалнята!

Хубава вечер!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Има две възможности!
15.11.2019 19:41
Относно маркиралия минуса
Или да е по- наясно от мен относно авторското право, или изобщо да не е наясно с него!? Не изключвам напълно първата възможност, давам и дори десет милионни части от процента!
Въпреки, че и те са много!
Защото , ако наистина ги притежава, ще знае, че любимото му занимание също попада под ударите на закона!
Кой ли може да е ?

Сигурно е най- новата разновидност на фауната:
..............
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134944
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031