Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2018 11:46 - Защо чистотата на японците ни кара да бъдем подозрителни
Автор: kraskal Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3214 Коментари: 0 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

И аз видях онази снимка от съблекалнята на японския национален отбор по футбол. И аз цъках с език и изблещено се кокорех в стерилната чистота на помещението, което играчите от страната на изгряващото слънце бяха оставили след себе си.

И се изчервявам, като се сетя  през годините в какво състояние сме оставяли ние съблекалните с моите съотборници от дебрите на аматьорския футбол след мач. То като се сетя и съблекалните как са изглеждали…защото моя милост доста години играеше из селските групи, зоните и за малко във „В“ Югоизточна футболна група и имам богат опит в замърсяването на съблекални.

А на всичкото отгоре японците преди да си тръгнат към хотела след мача, чучнали, моля ви се, табелка с ръчно изписан надпис „Спасибо“, демек благодарят на домакините си за

…за какво им благодарят, бе!!! – пита се нашего брата и се чуди каква е тази подозрителна работа.

Подозрително е воистина да си чист, възпитан, смирен и благодарен. Не е естествено по нашите географски ширини.

Подозрително е когато оставиш след себе си един подреден свят или една подредена стая и когато си заминеш, хората, които влязат след тебе, да се почувстват тъй, сякаш този свят или тази стая е бил подреден за тях.

Спомням си от една книга на писателя Борис Акунин, който е толкова влюбен в Япония, че дори е приел за псевдоним японската дума „акунин“, което означава злодей, та ,същият този писател беше написал, че в началото на епохата Мейджи в средата на XIX век императорът решил да проведе огромни реформи в своята страна. И освен превъоръжаването на армията и реорганизация на държавното управление той наредил 30% от бюджета да се отделя за…образование.

Я, пак!!! 30% от бюджета на държавата за образование.

Каква ли е била идеята на императора. Може би си е мислил, че образованите японци ще измислят всичко, което е нужно на страната.

Без да имам нито частица императорско ДНК у себе си, аз мисля същото.

Ако българската държава инвестира сериозно в образование, до две или три поколения колелото ще се завърти. Защото умните и образовани хора, които могат да четат, пишат, смятат, образованите хора, които се интересуват от изкуство и култура, онези хора вярват в думите „Напред, науката е слънце“, ами такива хора биха създали една друга България.

Уф, извинете. Аз за японците говорех.

Тази сутрин някакъв младеж, покачен на колело мина покрай нас с жена ми, докато ние се тътрузехме в лек крос край морето. Младият човек спря, отвори раницата си, пък изхвърли нещо в тревата до плажа. На десетина метра от него имаше контейнер.

Този млад човек не беше японец. Наше момче беше.

И жена ми тропна с крак и извика „Гледай го къде хвърля, бе. Контейнерът е до него“

Вече си представях  как младежът слиза от колелото си и ми обявява дуел заради гневната проява на жена ми и аз, половинвековният издухан рицар трябва да защитя дамата на сърцето си и след крака схватка ме навиват като порция сварени спагети, но…

…но младият човек си взе боклука, върна го в  раницата си и тръгна напред. Той нищо не каза, аз нищо не казах, защото бях уморен от жегата и само изпръхтях, а жена ми си продължи кроса.

Беше някакъв странен момент.

И каква е поуката – би запитала дъщеря ми, която винаги пита каква е поуката.

Ами, поуката е, че жените правят света по-подреден и че ние българите не сме японци. Ах, да…и че българската държава отчаяно се нуждае от своето ново Възраждане или своя епоха Мейджи.

Засега само на кандидати за абсолютни монарси или пожизнени управленци случваме.

 




Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraskal
Категория: Лични дневници
Прочетен: 94829
Постинги: 83
Коментари: 42
Гласове: 31
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031