Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2007 17:53 - Кой ползва кампанията за парите от еврофондовете за самореклама?
Автор: pss Категория: Политика   
Прочетен: 1765 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.04.2007 09:59


В навечерието на евроизборите  управляващите не жалят средства да рекламират “неограничените” според тях възможности за достъп до парите от еврофондовете. Особено щедри обещания се раздават за милиардите евро, които щели да дойдат в земеделския сектор. Поредната информационна кампания на агроведомството атакува електората чрез шарени билбордове,  телевизионни клипове, брошурки и т.н., които представят една чудна картинка - парите те чакат, ела ги вземи. Да, ама не!

Нито е толкова просто, нито е толкова лесно. Дори напротив - особено като се има предвид тежката бюрократична машина, която е първото и то голямо препятствие по пътя към желаните средства. Немалко агрочиновници от регионалните структури на земеделското министрество по-скоро затрудняват, отколкото да подпомагат работата на стопаните. Често земеделските производители имат усещането, че служителите гледат по-бързо да ги пратят да си ходят, вместо да обясняват за неща, които и на тях не са им съвсем ясни.

Междувременно от Брюксел не спират да ни предупреждават, че липсата на административен капацитет ще попречи на усвояването на средствата от еврофондовете.

 

Но изглежда за хората на Доган количеството е по-важно от качеството на персонала

 

Как иначе да си обясним раздутите щатни бройки на десетките служби в агросектора и не само там.

Със завидно самочувствие земеделският министър Кабил и подвластниците му от ДПС не спират да заблуждават, че държавата е свършила своята работа за информиране на фермерите за възможностите и плащанията, които им предлагат европейските земеделски фондове. Реалностите в агросектора обаче са други. Шумно рекламираната Програма за развитие на селските райони все още е само проект. Не са готови наредбите за прилагането на мерките по нея. Те първо трябва да бъдат одобрени от Еврокомисията. Според оптимистичния вариант това ще стане най-рано през есента. А реални плащания по програмата още има доста по-късно.

При стопаните обаче ден година храни, затова е важно да получат необходимата информация на време и то в разбираем вид. Редно е също и да се запитаме колко от българските фермери са видяли и разбрали “посланията” на билбордовете по пътищата и рекламните клипове по телевизията. Това ли е най-прекият път до земеделските стопани? Защото

 

една кампания преди всичко трябва да е ефективна, а не да служи за оправдаване на разходи.

Но ако съдим от резултатите на предишните кампании, и при тази фермерите ще си останат неинформирани. Но тъй като идват избори ДПС използва всяка възможност да си прави самореклама. Този път чрез информационната кампания за средствата от еврофондовете. 

На практика днес огромен процент от земеделските производители дори не са чували за програмите и фондовете, от които ще се финансира земеделският сектор. Те нямат никаква представа за пътя, който трябва да извървят, за да получат очакваните средства. В предприсъединителния период управляващите агросектора пропуснаха да изпълнят много важни задачи. Една от тях е да насърчават инициативността на фермерите да подготвят проекти. А това е залегнало и в общата селскостопанска политика на ЕС, където даването на готови пари само чрез преките плащания вече не е на почит.



Тагове:   кампанията,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pss
Категория: Политика
Прочетен: 482081
Постинги: 94
Коментари: 47
Гласове: 501
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031